Síkfőkút: Costume Party

Past weekend, the Debrecen University’s English department invited its student to go on a trip to Síkfőkút, a little village about 150 kilometers north of Debrecen. Although the trip had already been booked out, the organizers made it possible for me to join. Everybody here is so cooperative!

I am really glad I got to participate in this fun trip including a costume party, presentation on literary topics, drinks, a village tour, and countless opportunities to make new friends. Since I was the only non-Hungarian participant of this trip, some of the items on our agenda were in Hungarian. However, I had great translators and everybody was really keen to include me in all activities. Thank you!

This slideshow requires JavaScript.

Küstümparty in Síkfőkút

Am vergangenen Wochenende hat das Englischinstitut der Uni eine “Studienfahrt” nach Síkfőkút angeboten. Das ist ein kleines Dorf, etwa 150 Kilometer nördlich von Debrecen gelegen. Obwohl die Fahrt eigentlich schon ausgebucht war, haben die Organisatoren sich um einen Platz für mich bemüht – Austauschstudi-Bonus, würd ich sagen :).

Ich bin froh, dass ich mitfahren konnte – das Wochenende war super! Kostümparty, Präsentationen über englische Literatur und Filme, hier und da ein Schlückchen Kaltgetränk, eine Rallye durchs Dorf und unzählige Begegnungen mit neuen, lieben Menschen – besser geht’s kaum.

Da ich die einzige Nichtungarin an Board war und eigentlich nicht eingeplant, waren einige der Programmpunkte auf Ungarisch. Nichts zu verstehen, ist ein seltsames Gefühl. Trotzdem habe ich mich aber nie ausgeschlossen gefühlt. Alle waren sehr bemüht, mir möglichst alles zu übersetzen und mich so an alles Aktivitäten teilhaben zu lassen. Danke dafür, ihr Lieben! 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s