Welcome Dinner

Past Tuesday, the university invited all newly arrived foreign exchange students to a welcome dinner. What a great idea to help us to get to know each other and find new friends!

When I first entered the banquet hall, I was stunned by its beauty. It kind felt like being part of a Harry Potter movie minus the speaking head. The food was good, too: stuffed cabbage and fried  biscuits. After dinner, the dancers who had first just danced for us now invited us to join them for some dance lessons in traditional Hungarian dances. We had a blast.

This slideshow requires JavaScript.

Willkommens-Dinner

Vergangenen Dienstag waren alle neuen Austauschstudenten von der Uni zu einem Willkommens-Dinner eingeladen. Der Anlass war super, um einander noch besser kennenzulernen und neue Kontakte zu knüpfen. Eine schöne Idee!

Als ich den Festsaal – mitten in der Uni – betrat, war ich ziemlich beeindruckt. Er ist super hübsch und altmodisch und stilvoll und … einfach insgesamt sehr eindrucksvoll, wenn man ihn zum ersten Mal betritt. Ich habe mich ein bisschen gefühlt wie bei Harry Potter – nur der sprechende Hut und die Magie fehlten. Das Essen fand ich zu meinem Erstaunen auch ziemlich lecker: gefüllter Kohl (ja, Oma – den esse ich jetzt auch!) und zum Nachtisch frittiertes Gebäck.

Nach dem Essen durften wir bei den Tänzern, die vorher nur für uns getanzt hatten, selbst einen Crashkurs in traditionell ungarischen Tänzen mitmachen. Ich war zwar etwas unbeholfen, aber hatte echt viel Spaß – und das ist ja die Hauptsache.

Advertisements

One thought on “Welcome Dinner

  1. Pingback: Having fun with ESN Debrecen | Smile Each Moment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s